Memang setiap kali baca Buku ini rasa nak menangis

bismillah

Ya Salam Ya Allah

Alhamdulillahi Robbil Alamin, Allahumma Solli A’la Saidina Muhammad Wa A’la Alihi Wasohbihi Wabarik Wasallim.

Apa kata pembaca buku Bersama Kesusahan Ada Kesenangan ( BKAK )

Alhamdulillah, Izinkan Era berkongsi luahan hati dari salah seorang pembaca buku BKAK. Moga menjadi inspirasi buat pembaca mahupun bakal pembaca buku BKAK. Insya Allah.
*******************************

Assalamualaikum kak 🙂

Saya adalah pembaca buku yang ditulis oleh akak. Masih sedang membaca, belum habis lagi. Tapi setiap bait coretan akak tu memang terkesan sangat dengan saya.

Saya beli buku akak waktu saya betul-betul tengah runsing, sedih, putus harapan dan kecewa.

Saya dah hampir dua tahun kahwin dan masih belum dikurniakan cahaya mata. Selepas hamil luar rahim dan berusaha macam-macam masih tak berjaya. Sehinggalah saya dan suami buat ujian kesuburan. Ternyata masalah kesuburan tu datang dari saya.

Tiub fallopion saya tersumbat dan kebarangkalian untuk mengandung semulajadi tiada. Saya dicadangkan untuk buang tiub dan cuma dibenarkan hamil cara IVF.

Saya pulang dari hospital dengan rasa sedih yang teramat. Sehinggakan saya minta suami kahwin lain dan sebagainya.

Alhamdulillah saya dikurniakan suami yang sangat baik hati dah memahami. Dari mula kahwin hingga ke harini tidak pernah cakap soal zuriat. Dan inilah ujian kami berdua.

Allah itu sebaik baik perancang.

Ujiannya tidak pernah tersalah alamat. Walaupun saya kerap persoalkan kenapa saya ?

Allah itu tidak zalim pada hambanya. Kita yang menzalimi diri sendiri.
Teringat coretan akak tentang kisah nabi yunus ditelan ikan paus.

Dan  Allah juga yang tunjukkan saya jalan untuk ke kedai buku dan ternampak buku akak.

Memandangkan kerja saya sangat banyak saya cuma berkesempatan baca buku akak sewaktu dalam LRT.

buku bersama kesusahan ada kesenangan

Memang setiap kali baca rasa nak menangis. Memang Allah itu sangat sayang kan kita. Ujian yg Allah bagi dalam kesusahan ada kemudahan.

Saya teringin jumpa akak. Saya doakan akan terus berjaya dan buku ni mendapat sambutan yang menggalakkan.

Buku yang sangat dekat dengan saya. Saya harap akk doakan lah saya tabah dan sabar dalam ujian yang Allah berikan.

Dan semoga urusan akak juga dipermudahkan.
Mudah mudahan kita dapat berjiran di dalam syurga . 😊
Assalamualaikum

Testimoni Buku Bersama Kesusahan Ada KesenanganTestimoni buku Bersama Kesusahan Ada KesenanganTestimoni buku Bersama Kesusahan Ada KesenanganTestimoni buku Bersama Kesusahan Ada Kesenangan

*****************

Begitulah luahan hati beliau salah seorang pembaca buku BKAK.

Era hanyalah hamba-Nya yang menulis dan berkongsi bahawa sungguh benar janji-Nya bahawa BERSAMA KESUSAHAN ADA KESENANGAN sebagaimana terakam dalam Al-Quran. Allah jugalah yang selayaknya dipuji .

Alhamdulillah, Terima kasih Allah kerana sudi tadbir diri kami dengan kefahaman-Mu.

Moga buku ini menjadi asbab hidayah untuk kita kembali bertaut kepada kasih-Nya dan Rasul Sallallahu a’alaihi Wasallam. Ameen Ya Robb.

****************

Alhamdulillah, kepada yang ingin mendapatkan buku BKAK terbitan Suhan Publication ini boleh di dapati di MPH bookstore ataupun boleh hubungi Era. Insya Allah.

Buku ini Sampai di Tangan Tepat Pada Waktunya

bismillah

Ya Salam Ya Allah

Alhamdulillahi Robbil Alamin, Allahumma Solli A’la Saidina Muhammad Wa A’la Alihi Wasohbihi Wabarik Wasallim.

Apa kata pembaca buku Bersama Kesusahan Ada Kesenangan ( BKAK )

Masya-Allah! Alhamdulillah! Hati saya benar-benar tersentuh tatkala menerima kiriman salah seorang testimoni pembaca buku
BKAK yang membaca buku ini. Tanpa saya sedari air mata saya mengalir.  Lalu saya segera sujud syukur atas rahmat dan kasih sayang-Nya.

Izinkan Era berkongsi luahan hati dari salah seorang pembaca buku BKAK. Moga menjadi inspirasi buat pembaca mahupun bakal pembaca buku BKAK. Insya Allah.
*******************************

Subhanallah…
Subhanallah…
Subhanallah…
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang…
Apa khabar sahabatku Era?

Alhamdulillah.. saya baru selesai membaca buku yang Allah “hadiahkan” saya melalui Era..
BKAK…buku yang membuka mata hati saya untuk hanya bergantung harap kepada yang Esa..

Terima kasih Allah…kerana menggerakkan hati Era untuk menghadiahkan saya buku yang mengajar saya (hati saya) untuk redha dan berlapang dada berdepan dengan segala macam yang saya kira sebagai masalah besar yang tidak mampu untuk dileraikan…

Saya bersyukur sangat  kerana dikurniakan sahabat BKAK yang membimbing dan mengajar saya memperbaiki “masalah hati” saya yang sudah bersarang bertahun-tahun lamanya dan menjadi sebati dalam kehidupan saya.

“Masalah” itu telah memakan diri saya sendiri…
Masalah itu juga merosakkan hati nurani saya…
Alhamdulillah… “masalah” yang saya rasakan “berat” itu telah saya leraikan perlahan-lahan pada malam sehari sebelum saya selesai membaca buku BKAK…

Pada masa tu, dengan mata yang mengantuk, badan saya yang  kepenatan selepas seharian bekerja..
Saya telah “melepaskan” api kemarahan yang selama ini saya pendamkan sehingga melukakan hati-hati insan yang saya sayangi…

Ternyata pada masa itu syaitan telah berjaya menguasai  hati, minda & tindak tanduk saya ketika itu…
Bergetar menggigil badan dan tanganku, serta terasa sejuk satu badan saya.

Era..
Tapi, dengan kuasa Allah, saya beristighfar & berzikir seperti masa-masa saya dalam kebingungan..
Astagfirullah hal ‘aziimm..

Subhanallah…
Subhanallah…
Subhanallah…
Pada masa tu saya dapat rasakan Allah beri saya kekuatan untuk saya berani menjernihkan keadaan pada masa itu…

Allah beri kekuatan pada saya untuk selesaikan masalah yang selama ini “menghantui” kotak hati dan minda saya untuk menjadi hamba yang suka berdendam kepada hamba Allah yang lain..
Alhamdulillah..

Segala yang ku pendam…yang selama ini bersarang, mungkin juga perasaan”benci” itu sudah”beranak pinak” dalam jiwa ibarat darah yang “pekat” yang mengalir dalam setiap tubuh badanku…
Akhirnya, ku rasakan seperti sudah “ringan” darah beku & pekat itu sudah “cair”.

Hatiku lebih tenang….

buku bersama kesusahan ada kesenangan

Subhanallah..
Subhanallah…
Subhanallah…
Sekarang saya sedang berusaha untuk memperbaiki hati dan tingkah laku yang selama ini memakan diri sendiri…

Bantulah hamba-Mu ini ya Allah…
Berikanku kekuatan untuk menjadi hamba Mu yang bersyukur & bersabar…
Sungguh! Di dalam kapayahan, keperitan itu ada hikmah yang membahagiakan…

Alhamdulillah…
Saya banyak sekali belajar bagaimana untuk redha dengan ujian-ujian Allah selama ini..
Buku BKAK banyak membantu saya Era…

Alhamdulillah…
Terima kasih sekali lagi Era….
Saya juga baru mengerti mengapa Allah timpakan ujian-ujian dalam hidupku…

Persis seperti apa yang ada dalam novel BKAK…
Sebenarnya Allah sayangkan hamba-Nya. Allah mahu kita kembali kepada-Nya…

Setelah ujian demi ujian Dia hantarkan…supaya kita sedar bahawa hanya Allah yang perlu kita harapkan…
Saya pegang kata-kata “tiada satu apapun di dunia ini yang boleh memudaratkan kita kecuali dengan izin Allah…”

Allah beri saya masa yang banyak untuk saya habiskan bacaan buku BKAK…
Subhanallah…
Subhanallah…
Subhanallah…

Setiap kali suami saya pergi menunaikan solat fardhu..saya ambil peluang untuk baca buku BKAK sementara menunggu beliau selesai solat..

Alhamdulillah…masa saya itu terisi dengan saya “menuntut ilmu” dengan “sahabat” yang Allah hadiahkan kepada saya iaitu buku BKAK…

Bila saya renung-renungkan dan fahami BKAK, benar… Allah mahu saya habiskan bacaan BKAK…dan saya mulai mengerti akan kasih sayang Allah kepada hamba-hambaNya.

Selama ini saya hanyut dengan duniawi…hingga lupakan Allah di kala suka mahupun duka…
Tapi dengan Kasih Sayang Nya…Allah tetap “ambil kisah” kepada saya..

Walaupun hamba-Nya ini (saya) selalu melupakan-Nya..
Allah mahu saya kembali kepada-Nya.. ke jalan yang Allah redhai..
Era, tolong saya ya!… saya teringin mahu berubah menjadi hamba yang baik di sisi Allah…

Saya mohon Era tolong ingatkan saya untuk istiqamah menuju jalan yang Benar pada pandangan Allah ya…

Era.. BKAK sampai di tangan saya tepat pada waktu yang Allah telah rancang…
Alhamdulillah… Allah temukan kita walau dari jauh.. saya sangat bersyukur…

*************

Begitulah luahan hati beliau salah seorang pembaca buku BKAK dari Sarawak.

Sesungguhnya Era bukan sesiapa. Era hanyalah hamba-Nya yang menulis dan berkongsi bahawa sungguh benar janji-Nya bahawa BERSAMA KESUSAHAN ADA KESENANGAN sebagaimana terakam dalam Al-Quran. Allah jugalah yang selayaknya dipuji .

Terima kasih Allah kerana sudi tadbir diri kami dengan kefahaman-Mu.

Moga buku ini menjadi asbab hidayah untuk kembali kepada kasih sayang Allah. Ameen Ya Robb.

 

Testimoni pembaca buku bersama kesusahan ada kesenangan 6Testimoni pembaca buku bersama kesusahan ada kesenangan 5testimoni buku bersama kesusahan ada kesenangantestimoni buku bersama kesusahan ada kesenangan
testimoni buku bersama kesusahan ada kesenangantestimoni buku bersama kesusahan ada kesenanganapa kata pembaca buku bersama kesusahan ada kesenangan 1testimoni buku bersama kesusahan ada kesenangan

 Alhamdulillah.

Kepada yang ingin mendapatkan buku BKAK ini boleh di dapati di MPH bookstore ataupun boleh hubungi Era. Insya Allah.