Memang setiap kali baca Buku ini rasa nak menangis

bismillah

Ya Salam Ya Allah

Alhamdulillahi Robbil Alamin, Allahumma Solli A’la Saidina Muhammad Wa A’la Alihi Wasohbihi Wabarik Wasallim.

Apa kata pembaca buku Bersama Kesusahan Ada Kesenangan ( BKAK )

Alhamdulillah, Izinkan Era berkongsi luahan hati dari salah seorang pembaca buku BKAK. Moga menjadi inspirasi buat pembaca mahupun bakal pembaca buku BKAK. Insya Allah.
*******************************

Assalamualaikum kak 🙂

Saya adalah pembaca buku yang ditulis oleh akak. Masih sedang membaca, belum habis lagi. Tapi setiap bait coretan akak tu memang terkesan sangat dengan saya.

Saya beli buku akak waktu saya betul-betul tengah runsing, sedih, putus harapan dan kecewa.

Saya dah hampir dua tahun kahwin dan masih belum dikurniakan cahaya mata. Selepas hamil luar rahim dan berusaha macam-macam masih tak berjaya. Sehinggalah saya dan suami buat ujian kesuburan. Ternyata masalah kesuburan tu datang dari saya.

Tiub fallopion saya tersumbat dan kebarangkalian untuk mengandung semulajadi tiada. Saya dicadangkan untuk buang tiub dan cuma dibenarkan hamil cara IVF.

Saya pulang dari hospital dengan rasa sedih yang teramat. Sehinggakan saya minta suami kahwin lain dan sebagainya.

Alhamdulillah saya dikurniakan suami yang sangat baik hati dah memahami. Dari mula kahwin hingga ke harini tidak pernah cakap soal zuriat. Dan inilah ujian kami berdua.

Allah itu sebaik baik perancang.

Ujiannya tidak pernah tersalah alamat. Walaupun saya kerap persoalkan kenapa saya ?

Allah itu tidak zalim pada hambanya. Kita yang menzalimi diri sendiri.
Teringat coretan akak tentang kisah nabi yunus ditelan ikan paus.

Dan  Allah juga yang tunjukkan saya jalan untuk ke kedai buku dan ternampak buku akak.

Memandangkan kerja saya sangat banyak saya cuma berkesempatan baca buku akak sewaktu dalam LRT.

buku bersama kesusahan ada kesenangan

Memang setiap kali baca rasa nak menangis. Memang Allah itu sangat sayang kan kita. Ujian yg Allah bagi dalam kesusahan ada kemudahan.

Saya teringin jumpa akak. Saya doakan akan terus berjaya dan buku ni mendapat sambutan yang menggalakkan.

Buku yang sangat dekat dengan saya. Saya harap akk doakan lah saya tabah dan sabar dalam ujian yang Allah berikan.

Dan semoga urusan akak juga dipermudahkan.
Mudah mudahan kita dapat berjiran di dalam syurga . 😊
Assalamualaikum

Testimoni Buku Bersama Kesusahan Ada KesenanganTestimoni buku Bersama Kesusahan Ada KesenanganTestimoni buku Bersama Kesusahan Ada KesenanganTestimoni buku Bersama Kesusahan Ada Kesenangan

*****************

Begitulah luahan hati beliau salah seorang pembaca buku BKAK.

Era hanyalah hamba-Nya yang menulis dan berkongsi bahawa sungguh benar janji-Nya bahawa BERSAMA KESUSAHAN ADA KESENANGAN sebagaimana terakam dalam Al-Quran. Allah jugalah yang selayaknya dipuji .

Alhamdulillah, Terima kasih Allah kerana sudi tadbir diri kami dengan kefahaman-Mu.

Moga buku ini menjadi asbab hidayah untuk kita kembali bertaut kepada kasih-Nya dan Rasul Sallallahu a’alaihi Wasallam. Ameen Ya Robb.

****************

Alhamdulillah, kepada yang ingin mendapatkan buku BKAK terbitan Suhan Publication ini boleh di dapati di MPH bookstore ataupun boleh hubungi Era. Insya Allah.

Author: Era Adlina A. Kadir

Bismillah… Alhamdulillah, Segala puji bagi Allah, Robb yang memiliki sifat ketinggian dan Kebesaran. Selawat dan Salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad Sallallahu A’laihi Wasallam serta kepada para sahabat yang mulia serta seluruh ahli keluarga baginda. Saya bernama Era Adlina berumur 39 tahun. Dahulu saya pernah bekerja sebagai pegawai bank hampir 8 tahun. Alhamdulillah kini lebih selesa bekerja sendiri dari rumah sebagai penulis buku, blogger dan perunding motivasi. Insya-Allah.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge